PANDUAN PENGGUNA
Membuat aduan baru
Untuk membuat aduan baru pada bila-bila masa, anda perlu mengisi semua medan-medan maklumat mandatori yang telah ditetapkan untuk memudahkan Biro Aduan Pengguna SKMM membantu anda.
Semakan Aduan Anda Anda cuma perlu menyatakan nombor rujukan aduan anda berserta salah satu nombor/butiran sokongan (no. kad pengenalan, alamat emel atau no. telefon bimbit anda) yang telah didaftarkan bersama aduan tersebut.
Kemudahan semakan ini boleh digunakan untuk semua jenis aduan yang pernah didaftarkan ke portal Sistem Aduan SKMM samada melalui SMS, Web atau dengan menelefon terus Biro Aduan Pengguna SKMM.
Sekiranya anda perlu bantuan atau penerangan lanjut berkaitan perkara ini, anda boleh hubungi pihak Biro Aduan Pengguna SKMM di talian 1-800-888-030 (8:30 am - 5:30 pm, Isnin - Jumaat).
USER GUIDE
Making a new complaint
To make a new complaint, users are required to fill in all the mandatory fields in order to allow the MCMC Complaints Beurau to process your complaints faster.
Verifying Your Complaints
You will only need to supply the complaint's reference number AND EITHER one of the supporting number/details (I/C Number, Email Address or Mobile Number) which was supplied when your complaint was made.
The verification facility may be used for all complaints made through the SKMM Complaint System portal wheter through SMS, Web or direct phone call to the MCMC Complaints Beureau.
If you require further assistance or clarification regarding this matter, please contactMCMC Customer Complaints Beureau at 1-800-888-030 (office hours)
Tiada ulasan:
Catat Ulasan